Sergi: Mühürlenmiş Zaman


Erhan Cihangiroğlu 6. Kişisel sergisi olan ‘’ Mühürlenmiş Zaman’‘ ile
düş dünyasının kapılarını Galeri A Güncel Sanat Merkezi’nde 24 Ekim – 16 Kasım 2019 tarihleri arasında ziyaretçilerine açıyor. Cihangiroğlu, yapıtlarında yalnızlığa ve hüzne derin, meşakkatli bir kavrayışla yaklaşıyor. Doğayla şifalandırıyor insanı, mutsuzluğu ve kederi; ağaçtan, daldan, denizden, kuştan, balıktan, kelebekten sorup bulsun istiyor aradığı cevapları; özüyle karışsın, toprağını yadırgamasın, suyun yolunda akıtsın acısını, göğe ulaştırsın sesini. Mekanla kurduğu bağ küstüğü yanlarıyla barışmasına vesile olsun diye insan ruhunu, koşulsuz/plânsız doğaya teslim ediyor ve yeryüzünün iç görüsüne inandırıyor. Şüphesiz kelimelerle buluşturmadan, söze sese dökmeden sadece çizerek bu gayeyi anlatabilmek parçalardan bütüne ulaştıran hikayeleri duyumsayabilmekle ve eksiksiz biriktirebilmekle ilgili. Yaşarken farkına varamadan geçip gittiklerimize bir an, kısacık bir an dönüp bakmamızı istiyor ve gördüklerimizle yani düşlerle iyileştirmemizin mümkün olduğuna inandırıyor kırılganlığımızı. Şiir gibi denirdi ya bir zamanlar güzel olanın hakkını aklın bahane ettiklerine teslim etmek için, tam da öyle, sanatçı içinde salındığımız boşlukta dilimizin ucuna gelen lakin söylenirse sanki incitileceği düşünülen dizeleri biriktiriyor.’’

Sergi: Timsah Çukuru | alligator hole


“taşın dünyası yoktur, hayvan dünyada yoksuldur, insan dünya kurucudur.” Heidegger

“İnsanın araçsal aklı varlıklar arasında hiyerarşik bir düzen kurmaya fermente edilmiştir. Buna akıl veya akıldışılık mı demeliyiz tartışılır ancak, nesnelerin evreninde tanrıdan taşa doğru piramidal bir eğri şeklinde işlemeye devam eder bu akıl. Bakış veya konumlandırmanın bu biçimi, mitlerden, teolojik setlerden beslendiği gibi modern aklın da doğallaştırdığı bir görme rejimi olarak söylemsel ve hukuksal gücünü korumaktadır. Tarihsel bir klişe olarak insan-doğa ayrımının bu bakışın eseri olduğu söylenebilir. İnsanın dilsel varlığı, tarihin inşacı tefekkürü ve rasyonel telakki; bu kibrin ve yarılmanın belirleyici etkisini taşır.”

Mahmut Wenda Koyuncu

Behçet Aktaş, Beste Erener ve Filiz Onat’ın enstelasyon, resim ve video işlerinden oluşan sergi, 19 Ekim 2019 tarihine kadar devam Galeri A’da izlenebilir. Tüm sanatseverler davetlidir.

Sergi: Son Şarkılar Zamanı / Bir Şair Dört Ressam


Şair Ümit Yaşar Işıkhan, Ressam Cuma Ocaklı, Reyhan Abacıoğlu, Bedri Karayağmurlar ve Nursel Önen’in eserlerinden oluşan resim sergisi ve şiir dinletisi 6-16 Eylül 2019 tarihleri arasında Galeri A’da izleyiciye sunulacaktır. Şair Ümit Yaşar Işıkhan’ın ‘Son Şarkılar Zamanı’ kitabında yer alan Ressam Cuma Ocaklı, Reyhan Abacıoğlu, Bedri Karayağmurlar ve Nursel Önen’in resimleriyle ilgili dinleti açılış günü gerçekleştirilecek.

Sergi: Ey Gözleri Maden



Ey gözleri maden derken, Turgut Uyar tüm dünyanın cevherini gözlerinde taşıyan insana seslenir. Bu sesleniş yeryüzünün en güzel tanıklığıdır. (Kayayı Delen İncir kitabında yer alan ’’Kırlardan Geliyorlar’’ şiirinde) Dünya tüm değişimi ile satır altı bilgileri, yorucu kalıpları, budanmış yok edilmiş ormanlarına rağmen tüm cevheriyle insanın avuçlarında parlamaya devam edecektir. O insan ki bir elinde saat bir sümbülteber.Şehirde düş kapılarını omuzlayan insanları izlerken, onların gözlerinde taşıdığı cevheri ve şairi hatırlamak, bu izlemde oluşturulan figür betimlemeleri.Eşit’in desenleri Şansal’ın tekstil yüzeyleri ile bütünleşerek beden formlarını yarattı. Sergide tuval üzerine akrilik, kolaj ve farklı dikiş tekniklerinin bir araya getirerek hazırlanan çalışmalar yer almaktadır.

Sergi: better than dying/ölmekten daha iyi

Meltem Özden’in “Better than dyıng/Ölmekten daha iyi” ismini taşıyan, kişisel sergisinde doğayı ele alan çalışmaları ve figüratif resimleri yer alıyor.
Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bolümü mezunu olan Meltem Özden çalışmalarına İzmir’de, aynı zamanda bir bölümü performans alanı olarak faaliyetini sürdüren atölyesi; Atölye 21/1’de devam etmektedir.

Sergi: Duygular&Foça


Elifcan Kaner ve Zeynep Atik Miniscalco’nun “Duygular&Foça” ismini taşıyan, anne-kız sergisinde Duygular ve Foça’nın kedilerini ele aldığı resim çalışmaları yer alıyor. Kaner ve Miniscalco resim çalışmalarında duyguların derinliği ve kedilerin Foça’ya kattığı değerlere yer veriyor.

Sergi: Doğa’dan Dokular

Nuri Aslan’ın “Doğa’dan Dokular” ismini taşıyan, kişisel sergisinde doğayı ele alan resim çalışmaları yer alıyor. Sanatçı, doğal mekânların en bilinenlerinden kayalar, vadiler, ağaçlar, dereler, taşlar, tepeler, dağlar, ormanlar, patikalar vs. ve onların renkleri, dokuları hayatımızda önemli etkilerini ele almıştır.

Sergi: Farklı Kimlikler

Evşen Algı Çelik’in “Farklı Kimlikler” ismini taşıyan, kişisel sergisinde kadınları ele aldığı resim çalışmaları yer alıyor. Sanatçı, resim serüveninde her zaman renkli dünyasını yansıtan çalışmalara yer veriyor. Birçok eserinde kadınlara yer veren Çelik, kadınların farklı yapılarını yansıttıkları dünya ile iç dünya arasındaki farklılıkları yansıtmaya çalışıyor. Toplumun olmasını istediği karakterde olmayıp kendi olan kadınlar eserlerini süslüyor.