Adem Yeşilyurt/Kavis

kavis, ben ve kendini çalışan ağaç
 özellikle zeytin ağacı köklerinden ve gövdelerinden yola çıktım. ağacın kendine özgü formunu açığa çıkarmak uzun ve zorlu bir süreç. antik roma’da  vivax oliva (yedi canlı); mitolojide, birçok dinde ve botanik biliminde  ölümsüz ağaçkutsal ağaçağaçların ilki  gibi sıfatlarla onurlandırılmış zeytin ağacına benim yakıştırmam da  inatçı ağaç  olurdu sanırım.
ruhu ve iradesi olan bir varlığa, ham madde  veya iş parçası  gibi yaklaşmamam gerektiğini aklımdan çıkarmadan koyuldum işe. ağacın, kabuğundan arındırdığım kendine özgü dokusunu ve formunu referans edindim.  boşlukla beraber, ağacın hasar görmüş, özgün yapısını bulamamış bölümlerine peyderpey müdahale ederek ilerledik. her ağaç bir birinden farklı olduğu için çalışma tekniği, yaklaşım ya da müdahale biçimi de bir birinden farklı olmak zorundaydı. bu durum, her ağaçta  yeni bir şey keşfetmek için iyi; her ağaçta adeta organik ve/veya yapısal bir bulmacayı çözmek zorunda kaldığım için çok sancılı ve tedirgin ediciydi. çalışmaların figüratif olmaması da bu tedirginliği besleyen nedenlerden birisiydi. her ağaç sonsuz sayıda olasılıkla karşıma kuruldu. geriye alınması mümkün olmayan müdahale olasılıkları içinde kaybolduğumda, başka bir ağaca geçip onun gövdesinde yuvalar aradım. yapının karakteristik iskeleti belirginleşmeye başladığında geriye barok tarzı bir cüretle ve eğlenceli bir işçilikle kavisler yaratmak kaldı.  formu oyarak, egsantrik açılar vererek iç içe geçmiş; hangi yönden bakılırsa bakılsın kendini ele veren ritmik tekrarlar oluşturmaya çalıştım. böylece, detone olmadan yüzeye yayılmış üç boyutlu çizgilerle çalışmaya bütünlük kazandırmak istedim.  en önemli kriterim, ağacın rastlantısal formuyla uyum içinde kalmak oldu.
sonlanan her çalışmayla birlikte ortaya sadece yeni yüzeyler, yeni formlar, yeni dokular değil; aynı zamanda figürden arınmış, sıra dışı, öngörülmeyen yapılar da çıktı. bizi kuşatan uzay/mekan  ön kabulüyle aşina olduğumuz alt-üst, ön-arka, sağ-sol gibi tayin edici kavramlar anlamını yitirdi. çalışmalar, içine kuruldukları boşlukla onun birer yapısal elemanıymış gibi ilişki kurdu. bu durum yön kavramını anlamsızlaştırdı, hatta onu yük haline getirdi. ne var ki sabitlenmeleri gerekiyordu. bundan ötürü stant marifetiyle yerçekimi yasalarına boyun eğmek  zorunda kaldılar. doğrusu, her birinin doğa yasalarından azade, yönü olmayan boşlukta salınmalarını çok isterdim. buna karşın, üzerine kuruldukları kaidelerin de çalışmaların yapısal  bir parçasına dönüştüğünü; çalışmalarla bütünlük içinde durduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.
 
adem yeşilyurt
1974 yılında erzurum/şenkaya/sarıyar  köyünde doğdu. 1999 yılında  çukurova üniversitesi/ eğitim fakültesi resim-iş bölümü/ heykel ana sanat  dalı’nda lisans eğitimini tamamladı. 2000 yılında görsel sanatlar öğretmeni ve teknoloji tasarım öğretmeni olarak  çalışmaya başladı. görevini izmir/bornova’da sürdürmektedir.
 
 sergiler
·         ressamlar derneği adana şubesi/kaman sanat galerisi/ kavis: kendini çalışan ağaç
·          /kişisel sergi/2022
·         bornova belediyesi/uğur mumcu sanat galerisi/ kavis: kendini çalışan ağaç/kişisel sergi/2022
·         galeri a/alsancak/ kavis: kendini çalışan ağaç/kişisel sergi/2022
·         contemporary barcelona: ‘perception’/ gallery art nou mil.lenni/ spaın, barcelona
/karma sergi/2022
 
·         photography montreux: ‘from life’/ gallery ludmilla moshek/clarens, switzerland
/karma sergi/2022
 
 
·         IAAF Art Fair BODRUM/2nd EDITION

Meral Koraltan/Ben O’yum!




Ben O’ yum!
İnsan, istemeye doyumsuz bir varlıktır. Açgözlü talepkarlığını bastıracak tinsel bir dinginliğe ve yüksek bir bilgeliğe ulaştığını düşündüğü anlarda dahi ruhunun derinliklerinin bir yerinde hala açgözlü bir parçası sessiz çığlıklar ile istemeye devam eder.
O açgözlü parça gördüğü, duyduğu, bildiği herkesi kıskanır, herkes olmak ister…
Bir yönetici,
Bir bilim insanı,
Bir model,
Bir entelektüel,
Bir yazar,
Bir müzisyen,
Bir oyuncu,
Bir aşık,
hatta…
Bir sanatçı…
Yetinmek istemeyen insan özü, her kimliğe bürünebilir. Her kimliği taklit edebilir. Kendi karakterini de ardına saklayabileceği her maske onun için satılık bir metadır.
Günümüzde teknolojinin nimetleri de insanın bu kimlik açlığını besleyen el oldu. İllüzyon oyuncakları ile yaratılmış sanal ve sosyal mecralarda daha önce hiç bilmediği veya ulaşılamaz olarak gördüğü kişilerle tanışabiliyor. İnsan, yeni evrenlerin içinde özendiği ve özeneceği yeni rol modellerini sadece tanımakla kalmıyor onlarla konuşuyor, tartışıyor, kızıyor hatta pervasız ve umarsızca linç edebiliyor. Bir noktadan sonra da artık o rol modelleri ile aynı düzlemde olduğunu söyleyebiliyor.
Hangi sosyal çevre içinde yaşıyor olursa olsun, insan, sanal evrenlerin yardımıyla da kimlik alternatiflerinin sonsuza ulaştığı bir zamanda, artık hiçbir durumda olduğu kimliği sevip, özümseyip kabullenmek istemiyor. Onun yerine başka kimlikleri kendininmiş gibi sahipleniyor. Her birini hızlıca tüketip bir diğerine geçiyor.
Ve her döngüde Tanrının ona sunduğu gerçekliği istemeyip yeni bir gerçeklikte yaşamayı dileyen insanoğlu, yeni maske ve avatarlarının ardından, birbirlerine naifçe dönüp gülümseyerek;
“Ben O’yum.” diyor…
 
 
BİYOGRAFİ:
 
1979 Yılında Diyarbakır’da doğdu
İlk Orta ve Lise Öğrenimini İzmir’de tamamladı.
Denizli Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Resim-İş Öğretmenliği Bölümünü tamamladı.
2010-2014 Yılları arasında MEB’de Görsel Sanatlar-Teknoloji Tasarım Öğretmenliği yaptı.
Yurt içi, yurt dışı kişisel ve karma sergiler ile workshop katılımları olan sanatçının,
4.Ulusal İzmir’in Renkleri Resim Yarışması,
Ege Üniversitesi 5. Uluslararası “Egeart” Sanat Günleri Genç Sanat Yarışması,
Macaristan V. Balaton Salon Uluslararası Küçük Formatlı Eserler Bienali olmak üzere iki ödülü olan sanatçının eserleri özel koleksiyonlarda bulunmaktadır.
İzmir’de Meral Koraltan Vuran kişisel atölyesinde çalışmalarına devam etmektedir.
 
Katıldığı Sergiler


Kişisel Sergiler
 
2010 Yılında Çeşme Kalesi Sanat Galerisi’nde kişisel resim sergisi açtı.
2014 Yılında İzmir Kültür Sanat Merkezinde kişisel resim sergisi açtı.
2014 Alaçatı Bashaques’ Concept Store/Gallery de kişisel resim sergisi açtı.
2015 Yılında İzmir Üniversitesi Necdet Doğanta Sanat Galerisinde kişisel resim sergisi açtı.
2017 Yılında İzmir GT Art &Interiors Sanat Galerisinde kişisel sesim sergisi açtı.
2018 Yılında İzmir Bortar Etkinlik ve sanat Alanında kişisel resim sergisi açtı.


Karma Sergiler


2003 Yılında Çeşme Aya Haralambos Kilisesi karma resim sergisine katıldı.
2009 Yılında Denizli Kongre ve Kültür Merkezi’nde “Dünya Kadınlar Günü” karma resim sergisine katıldı.
2009 Yılında “1. Ulusal Sesan Serbest Sanatçılar Yarışması” karma resim sergisine katıldı.
2012 Yılında Kırmızı Ardıç Kuşu Sanat Galerisi’nin düzenlediği “19 Mayıs Alaçatı Genç Sanat Günleri” karma resim sergisine katıldı.
2013 Yılında “4.Ulusal İzmir’in Renkleri Resim Yarışması” yağlıboya ve akrilik dalında, “Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği İzmir Şubesi Özel Ödülü” sergisine katıldı.
2013 Ege Üniversitesi “5. Uluslararası Egeart Sanat Günleri Genç Sanat Yarışması” sergisine katıldı.
2014 Yılında “5.Ulusal İzmir’in Renkleri Resim Yarışması” karma resim sergisine katıldı.
2015 Yılında ”Ekim Geçidi 14 Çağdaş Sanat ve Tasarım” sergisine katıldı.
2016 Yılında “Namık Kemal Üniversitesi Uluslararası Mail Art Bienali” sergisine katıldı.
2016 Yılında “Macaristan V. Balaton Salon Uluslararası Küçük Formatlı Eserler Bienali” sergisine katıldı.
2016 Yılında İzmir GT Art &Interiors Sanat Galerisi’nde karma resim sergisine katıldı.
2016 Yılında İstanbul Sanatgezgini Kuruçeşme Galerisi’nde karma resim sergisine katıldı.
2016 Yılında Ankara Galeri Soyut ‘’YENİ ARALIK’’ proje sergisine katıldı.
2018 Yılında Anatolıa Online Müzayedelerine katıldı.
2018 Yılında Bortar etkinlik sanat alanında resim sergisine katıldı.
2020 Yılında Portakal Çiçeği UPSK ”Bulaşıcı Olan İyiliktir” projesine katıldı.
 
 

METİN ÜNSAL / HAYALET ŞİDDET





Küratörlüğünü Rafet Arslan’ın üstlendiği Metin Ünsal, “Hayalet Şiddet” adlı sergi 3-31 Mart İzmir Sanat, 4 Mart 2 Nisan GaleriA Güncel Sanat Merkezinde izleyiciye sunulacak. Sanatçı Metin Ünsal 2016 yılından beri tüm canlılara, özellikle kadına yönelik eril şiddetin ruhlarda yarattığı hasarın izlerini sürüyor.
Hayalet ile Yüzleşmek
Yaşam nefestir, candır, ışıltıdır. Onun karşısında ise yok oluş güçleri vardır, yaşayana karşı nefret duyan. Bu nefret de sıklıkla kontrolden çıkmış şiddete dönüşür. Şiddetin genellikle gizli kapaklı icra edildiği sanılır, ama artık o şiddetin hem ulu orta icra edilip hem de görünmez hale getirildiğine sık sık tanık oluyoruz. Kuşkusuz iyilik gibi kötülükler de birbirini mıknatıs gibi çeker. İyilik nasıl kendi benzerleri ile dayanışma içindeyse, kötülükler de kendi aralarında dayanışma halindedir. Birinden yaşam, birinden hiçlik akan iki ırmak gibi.
Şiddet doğaya, hayvana, insana, başka bir deyişle yaşama yönelir. Kadına, çocuğa, farklı oluşlara, varoluşlara, tercihlere, yaşamlara, kendi gibi olmayanlara yönelir şiddet. Uluorta cereyan etse de perdelenir, gizil kılınır, hayalete dönüşür, daha doğrusu dönüştürülür. Hiç beklenmeyen bir anda, yerde, kişide nüksedip onu ele geçirir. Aramızda sessizce dolaşıp her yerden çıkıveren bir hayalettir artık şiddet.
Sanatçı Metin Ünsal, 2016 yılından beri eril şiddetin ruhlarda yarattığı hasarın izlerini sürmektedir. Başlangıçta son derece naif konumda olan ruhlarda zamanla yaşanan tahribatı farklı sanatsal ifadeler aracılığı ile görünür kılar. Bu süreç içinde üretim pratiğini, konuşma ve basılı yayın gibi faaliyetlerle desteklenmiş bir dizi sergiye dönüştürmüştür. Bu kapsamda her sergi, yeni eklenen üretimlerle farklı şehirlerde de sanatçının temel derdini görünür kılar.
Şiddet ve ayrımcılığa uğrayan kadınların mücadelesinde önemli bir tarih olan 8 Mart’ı da içine alan bir dönemde Galeri A ve İzmir Sanat’ta eş zamanlı açılan iki sergi, Ünsal’ın projesini yeni bir aşamaya taşıyor. Sanatçının şiddetin ruhlarda yarattığı acı katmanlarını ifade eden yeni resim, heykel ve mekân düzenlemelerini “Hayalet Şiddet” başlığı altında yan yana getiriyor. Şiddet faillerinin yaratmak istediği boşluk, sessizlik, kanıksama iklimine karşı sesin büyümesine sanatsal bir katkı sunmak, hayaleti ifşa etmek için. 
 
Rafet Aslan
 
Sanatçı Bildirisi Metin Ünsal
Hayatı, cevap veremediğimiz birçok soru ile yaşıyoruz. Bu sorulardan biri de insanın neden bu kadar çok şiddete başvurduğudur. Peki; insanın insana, insanın hayvana ve insanın doğaya uyguladığı şiddeti azaltmak ve yok etmek için neler yapmalıyız? Eğitim, sevgi, aile ve kültür gibi çok başlıklı bir çözüm reçetesi olan bu yolda, hepimizin yılmadan mücadele etmesi ve idarenin bu iklimi yaratması gerekiyor. Ben, ortaya çıkacağı anı bekleyerek yaşayan bu dürtüyü yok etmek amacıyla, ilk önce eril güç ve otoritenin tüm canlılara yönelik şiddetini ve ayrımcılığını durdurması gerektiğine inanıyorum. Bu sorumsuz ve keyfi davranışlar, sonuçlarını asla kabul edemeyeceğimiz çirkinliklere, gözümüzle göremediğimiz acılara, onarılamayacak derinlikte yaralara ve zarar görmüş ruhların oluşumuna sebep olmaktadır. Bu sergi serisi de dünyada ve ülkemizde şiddete maruz kalan canlıların, özellikle kadınların, bebeklikten başlayan ve art arda biriken acı katmanlarından oluşmuş ruhlarının metaforik biçimlerini izleyerek, acılarını ve çaresizliklerini, kendinizi onların yerine koyarak hissetmeniz ve içselleştirmeniz içindir. “Erkek olmaktan utanç duymayacağımız bir toplum için…”
METİN ÜNSAL
b.1958, İstanbul 1958 yılı İstanbul doğumlu Metin Ünsal; ilk, orta ve lise öğrenimini Nişantaşı Işık Lisesi’nde tamamladıktan sonra, Boğaziçi Üniversitesi Mühendislik bölümünden mezun olmuştur. 1977 – 1980 yılları arasında temel sanat eğitimini aldıktan sonra çalışmalarını yurtiçi ve yurtdışında sürdürmüştür. İlk kişisel sergisini 15 yaşında gerçekleştiren Ünsal, kişisel sergilerinin yanında bir çok karma sergiye katılmıştır. Yerli ve yabancı çeşitli koleksiyonlarda yapıtları yer alan sanatçı aynı zamanda bazı şirketlerde ‘Sanat ve Tasarım Danışmanlığı’ görevi de üstlenmiştir.  Ünsal, çalışmalarını Ortaköy ve Bodrum’da yer alan atölyelerinde sürdürmektedir.
KİŞİSEL SERGİLER

2021      Boşlukta
Galeri Işık, İstanbul

2020      Bedel
44 A Sanat Galerisi, İstanbul

2019      Hasar
ATONAL 9 Solo, Barın Han, İstanbul

2014      Okyanus
Sanatçı Atölyesi, İstanbul

2013      Varoluş Şifreleri
Galeri Işık, İstanbul

2012      Yaşam Sözleşmeleri
Nurol Sanat Galerisi, Bodrum

2012      İmgeler Atlası
Ekavart Galeri, İstanbul

2010      Blue Monday
Les Ottomans, İstanbul

2010      Yaşamdan Notlar II
Galeri Selvin, İstanbul

2001      Galeri Selvin Ankara

2000      Coşku Sanat Galerisi, İzmir

1996      Cumalı Sanat Galerisi, İstanbul

1995      Cumalı Sanat Galerisi, İstanbul

1994      Cumalı Sanat Galerisi, İstanbul

1993      Cumalı Sanat Galerisi, İstanbul

1992      Cumalı Sanat Galerisi, İstanbul
 
1990      Cumalı Sanat Galerisi, İstanbul

1989      Cumalı Sanat Galerisi, İstanbul

1980      Hobi Sanat Galerisi, İstanbul

1979      Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul

1973      Anadolu Kulübü, İstanbul
SEÇİLMİŞ KARMA SERGİLER

2019      Hasar
ATONAL 9 Solo, Barın Han, İstanbul

2005      FMV Yolu Işıktan Geçenler Sergisi
Gallery Işık, İstanbul

2005      Boğaziçili Sanatçılar Sergisi
Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul

1998      Boğaziçi Mezunlar Derneği Sergisi
Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul

1993      İ.Y.İ. K 50. Yıl Sergisi
İstanbul
 

NEFESİM,RESİM

Bazen hiç bir şey yolunda gitmez ve renklerle yolculuğun başlamış bir bakmışsın ki artık “Resim Ağacı” olmuşsun.
BİYOGRAFİ: Hülya SÜMER ÖZYAŞLI
1968 yılında Rize/Pazar da doğdu. Yüksek Okul Mezunu olup 1990 yılında başladığı kamudaki görevinden 2017 yılında emekli oldu.
Tüm kardeşlerin çizdiği bir ailede büyüdü.1997 yılında karikatür çizmeye başladı ve aynı yıl biri İstanbul diğeri Kore’den olmak üzere iki ödül aldı. Karikatürleri çeşitli albümlerde yayınlandı. Ancak ilk çocuğunun doğumuyla karikatür çizmeyi bıraktı.
2015 yılında Trabzon da Yüksel BAYDAR atölyesinde resim yapmaya başladı ve kendi deyimiyle “Hayatındaki eksik parça yağlı boya ve tuval ile tanışarak tamamlandı.”2018 yılında atölyeden ayrılarak kendi özgünlüğünü yakalayabilmek için resimlerini yalnız yapmaya başladı.
2020 yılında İzmir’e taşındı. İzmir Resim Heykel Müzesinde Nuri ASLAN ile tanıştı. 3 ay kadar atölyesinde çalışabildi ve pandemi salgını yüzünden ayrıldı. Resimlerini Urla da kendi atölyesinde yapmaya devam etmektedir. Resimleri yaşadıklarının kendi ruhunda bıraktığı izlerdir. Kullandığı boya,tuval ve fırça onun için sadece araçtır.

#OJERESİM




Oje, tırnak boyası. Onlarca renkte, tonda, dokuda. Ellere dikkat
çeken, tırnaklara albeni katan; bakımlılık simgesi. Oysa oje sadece
tırnak boyamaz, ister kâğıt ister tuvalde başka dünyalar kurabilir.
‘Güzellik ürünü’ olmaya başkaldırıp yeni bir üretim malzemesine
dönüşebilir. Raşel Meseri’nin #ojeresimleri bu dönüşümün öncüleri.
 
Raşel Meseri’nin #ojeresimleri bu dönüşümü düşlüyor ve var ediyor.
 
 
BİYOGRAFİ: Raşel Meseri
Özgeçmiş
 
Raşel Meseri, İzmir doğumlu. E.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Sinema-TV Bölümü’nü bitirdi. Çeşitli belgesel ve kısa filmler yaptı; tiyatro oyunları, çocuk kitapları ve romanlar yazdı. Çoğu Habitus Yayınları tarafından basılan Can’lı ve Işıltı’lı Maceralar çocuk kitapları serisinin şimdiye kadar altı kitabı yayımlandı. Türkiye’de üç, Hollanda’da iki dilli basılan Pen Parkta isimli bir “direniş masalı” bulunmaktadır. İletişim Yayınları’ndan çıkan Türkiye’de Yahudi Olmak: Bir Deneyim Sözlüğü kitabının editörlerindendir (2018). Romanları arasında Köpekbalıklarının Kayıp Şarkıları (2018, Delidolu Yayınları), Kırık Şehir (2020, Alfa Yayınları) ve Küt Oynayan Kadınlar (2021, Alfa Yayınları) vardır. 2021 yılında çocuk kitabı Haydi Rapunzel Bir Taş Daha! Obiçim Yayınlar ve Şekillerin Oyunu Hippo Yayınları tarafından basıldı. Resim çalışmaları halen devam ediyor.

Yılbaşı Karması

Ülkemizin değerli sanatçılarının eserlerinin yer aldığı “Yılbaşı Karma” sergisi 22 Aralık 2021- 15 Ocak 2022 tarihleri arasında izleyiciye sunulacaktır. Yeni yılda sevdiklerinize unutulmayacak sanat eserleri ile mutlu etmenin tam zamanı. Açılışımıza tüm sanatseverler davetlidir.

Şimdi İmge Zamanı




Şimdi İmge Zamanı
 
Gördüklerimizin, yaşadıklarımızın, düşündüklerimizin, değişik olanaklarla biçimlendirilmesi ile oluşan değerdir imge.  İmge, insanın düş kurması, düşünmesi ile, yaşamı daha boyutlu kavramamızı sağlar. İmge sanatta kullanılan temel kavramlardandır. Bütün sanat alanlarında, alanın kendine özgü imge oluşturma yöntemleri var.
Düş kuran, düşünen insan gerçeği bire bir taşıyarak, tasarılarını, düşlerini kurgularını gerçekleştiremez. Bu nedenle imge üretimi, sanatın, biçim ve biçem yaratmasındaki süreçlerinin ayrılmaz parçasıdır.
Düşünme ve sanat yapma özgürlüğü bu nedenle, dünyayı yaşanır kılan özgürlerin başında gelir.
Sergide değişik imgelerle karşılaşacaksınız., çünkü, “Şimdi İmge Zamanı”
 
                                                                                                          Bedri Karayağmurlar
 
 
 
 
BİYOGRAFİ:
Bedri Karayağmurlar
1951 Yılında Niğde’de doğdu.
İlk ve orta okulu İnegöl’de, öğretmen okulunu Çanakkale’de  okudu.
Afyon Lisesini bitirdi.
1974   Gazi Eğitim Enstitüsü Resim Bölümü.
Bir süre hukuk fakültesinde okudum.
1987     D.E.Ü. Buca Eğitim Fakültesi Resim Bölümünde lisans.
1990     D.E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde resim Eğitimi Anabilim Dalı’nda “ Yaratıcılık ve Eğitim” konulu tezi ile yüksek lisans yaptı.
1993     D.E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Resim Anasanat  Dalı’nda “ Sanatsal Yaratıcılıkta Soyutlama ve Günümüz Sanatındaki Yeri” konulu tezi ve sanatsal çalışmaları ile Sanatta Yeterlik (Doktora) programını bitirdi.
Değişik eğitim kurumlarında resim öğretmeni ve öğretim görevlisi olarak çalıştıktan sonra;
1995     D.E.Ü.  Resim –İş Eğitimi Anabilim Dalı’nda  göreve başladı.
2002   Doçent, 2008’de Profesör oldu.
Bugüne dek  43  kişisel sergi açtı.  Yurt içi ve dışında çok sayıda sergiye katıldı. Altı ödül aldı. Resimleri resmi ve özel koleksiyonlarda,  İzmir Resim Heykel Müzesi, Gazi Üniversitesi Müzesi, AÜ Çağdaş Sanatlar Müzesi, Bosna Hersek Prijador Müzesi, Bükreş Baskı Müzesi, Türkmenistan Milli Müzesi’ndeş  Bakü, Yunus Emre Enstitüsü’nde ve Ege Üniversitesi Kitap ve Kağıt müzelerinde  bulunmaktadır.
DEÜ. Buca Eğitim Fakültesi Uluslararası Görsel Sanatlar Buluşmaları’nı (2005 ve 2007) yönetti ve bildirilerini yazdı.
Ege Üniversitesi Ege Art etkinliklerinde (2005- 2015) danışman ve seçici kurul  üyesi ve sanatçı olarak çalıştı.
Alanı ile ilgili katıldığı çok sayıda bilimsel ve sanatsal etkinlikte, sanatçı ve konuşmacı olarak yer aldı.
Sanatçı Uluslararası  Plastik Sanatlar Derneği  ve Birleşmiş  Ressamlar ve  Heykeltıraşlar Derneği  ve Dil Derneği üyesidir.
Resim çalışmalarıyla birlikte yürüttüğü edebiyat çalışmalarını öykü ve şiir alanlarında sürdürdü. Bunları, Yeni Gün Gazetesi,  Yeni Adımlar, Somut, Türkiye Yazıları, Dönemeç Kasaba Sanat, Dilizi, Ünlem, Kurşun Kalem, Kıyı Dili vb. bir çok debiyat dergisinde yayınladı. 1975  Sabahattin Ali  ile 1979 Başkent  Belediyesi  Öykü  Yarışmalarında  başarılı oldu.  İlk şiir kitabı “Gün Dökülmesi” nde , 2000 sonrasında yazdığı şiirlerden bir seçkiyi Afrodisyas yayınlarında yayımladı.
Sanat kuramları ve eleştiri alanındaki yazılarını sanat dergilerinde yayınlamayı sürdürmektedir. Yayınlanmış yedi kitabı bulunmaktadır.
Elazığ Fırat Üniversitesi, İzmir Dokuz Eylül Üniversitesi, İstanbul Aydın Üniversitesi’nde  görev yaptı.
Sanatçı, İzmir ve Ayvalık’taki atölyelerinde çalışmalarını sürdürüyor.
Biography
1951 He was born in Niğde (Cappadocia).
He studied, primary and secondary school in İnegöl and teacher school (high school) in Çanakkale. He Completed Afyon High School.
1974 He graduated from Gazi -Education Enstitute of Art Education Department.
I studied in law school for a while.
1987 He finished the studies for a bachelor’s degree in The Art Department of Buca Education Faculty- D.E.Ü.
1990 He stdudied in D.E.Ü. Social Sciences Institute of Art Education Program, MA Degree with art work and the thesis “Creativity and Education”.
1993 He finished Ph.d. Degree with the thesis of subject is ” The Abstraction in Artistic Creativity and Its Place in Contemporary Art” in D.E.Ü., The Ênstitute of Social Sciences of Art Department. Before he began to work at D.E.Ü. The Art Department of Buca Education Faculty in 1995, he worked at some schools as an art teacher.
2002 Asociation Profesor.
2008 Profesor
2013 He retired,
He had been opened 43 solo exhibitions. Exhibition, and Group Exhibition in Turkey and The other countries. He had been won six awards at some art competitions, Artist is member of The Society of International Plastic Art .
Hes works  in  the collection of official and  individual: Turkey  Ministry of Culture, Painting and Sculptur  of museum İzmir, Museum  University Gazi,  Cotemporary  Art Museum  of Anadolu University,  Art Museum  of Prijador  in Bosnia and Herzegovina, Museum Art Print Romania, National Art Museum Türkmenistan.  Ege University Book and Paper Museum.
He has been written articles and poems in the area of literature near by art works and has been continued to be published some articles at criticism and art theory. He has three books that published.
2005 “Buca Education Faculty 1st International Visual Arts Meeting” prepared by him as a crator.
2007 “Buca Education Faculty 2. International Visual Arts Meeting” prepared by him as a crator.
1995-2013 He worked  in The Art Department of Buca Education Faculty -D.E.Ü.
2013-2014 He worked  in the Art Faculty of İstanbul Aydın University.
2014 He still works in his own studio, Ayvalık- İzmir
 

C+ Nomad




 
        ‘’C+’’ oluşumu 2018 yılında Güney Koreli sanatçı Kyurak Choi öncülüğünde farklı kültürlerdeki, farklı sanat disiplinlerini bir araya getirerek, Kore seramik sanatına ve uluslararası çağdaş sanata katkıda bulunabilmeyi hedefleyen bir sanat kolektifidir. Seramik, resim, heykel, video ve cam sanatçıları ile birlikte günümüze kadar Japonya, Tayland, Çin, Litvanya, Amerika, Danimarka, Türkiye ve Ukrayna gibi ülkelerden birçok sanatçıyla birlikte kültürlerin iletişimine olanak sağlamıştır.
       Dördüncüsü düzenlenen disiplinler arası karma sergi 2021 yılında ‘’C+ Nomad’’ olarak Türk ve Güney Koreli sanatçıların eserleri 24 Kasım tarihinde İzmir Galeri A’da izleyicilerle buluşacaktır.


TÜM SANATSEVERLER DAVETLİDİR.