#OJERESİM




Oje, tırnak boyası. Onlarca renkte, tonda, dokuda. Ellere dikkat
çeken, tırnaklara albeni katan; bakımlılık simgesi. Oysa oje sadece
tırnak boyamaz, ister kâğıt ister tuvalde başka dünyalar kurabilir.
‘Güzellik ürünü’ olmaya başkaldırıp yeni bir üretim malzemesine
dönüşebilir. Raşel Meseri’nin #ojeresimleri bu dönüşümün öncüleri.
 
Raşel Meseri’nin #ojeresimleri bu dönüşümü düşlüyor ve var ediyor.
 
 
BİYOGRAFİ: Raşel Meseri
Özgeçmiş
 
Raşel Meseri, İzmir doğumlu. E.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Sinema-TV Bölümü’nü bitirdi. Çeşitli belgesel ve kısa filmler yaptı; tiyatro oyunları, çocuk kitapları ve romanlar yazdı. Çoğu Habitus Yayınları tarafından basılan Can’lı ve Işıltı’lı Maceralar çocuk kitapları serisinin şimdiye kadar altı kitabı yayımlandı. Türkiye’de üç, Hollanda’da iki dilli basılan Pen Parkta isimli bir “direniş masalı” bulunmaktadır. İletişim Yayınları’ndan çıkan Türkiye’de Yahudi Olmak: Bir Deneyim Sözlüğü kitabının editörlerindendir (2018). Romanları arasında Köpekbalıklarının Kayıp Şarkıları (2018, Delidolu Yayınları), Kırık Şehir (2020, Alfa Yayınları) ve Küt Oynayan Kadınlar (2021, Alfa Yayınları) vardır. 2021 yılında çocuk kitabı Haydi Rapunzel Bir Taş Daha! Obiçim Yayınlar ve Şekillerin Oyunu Hippo Yayınları tarafından basıldı. Resim çalışmaları halen devam ediyor.

Yılbaşı Karması

Ülkemizin değerli sanatçılarının eserlerinin yer aldığı “Yılbaşı Karma” sergisi 22 Aralık 2021- 15 Ocak 2022 tarihleri arasında izleyiciye sunulacaktır. Yeni yılda sevdiklerinize unutulmayacak sanat eserleri ile mutlu etmenin tam zamanı. Açılışımıza tüm sanatseverler davetlidir.

Şimdi İmge Zamanı




Şimdi İmge Zamanı
 
Gördüklerimizin, yaşadıklarımızın, düşündüklerimizin, değişik olanaklarla biçimlendirilmesi ile oluşan değerdir imge.  İmge, insanın düş kurması, düşünmesi ile, yaşamı daha boyutlu kavramamızı sağlar. İmge sanatta kullanılan temel kavramlardandır. Bütün sanat alanlarında, alanın kendine özgü imge oluşturma yöntemleri var.
Düş kuran, düşünen insan gerçeği bire bir taşıyarak, tasarılarını, düşlerini kurgularını gerçekleştiremez. Bu nedenle imge üretimi, sanatın, biçim ve biçem yaratmasındaki süreçlerinin ayrılmaz parçasıdır.
Düşünme ve sanat yapma özgürlüğü bu nedenle, dünyayı yaşanır kılan özgürlerin başında gelir.
Sergide değişik imgelerle karşılaşacaksınız., çünkü, “Şimdi İmge Zamanı”
 
                                                                                                          Bedri Karayağmurlar
 
 
 
 
BİYOGRAFİ:
Bedri Karayağmurlar
1951 Yılında Niğde’de doğdu.
İlk ve orta okulu İnegöl’de, öğretmen okulunu Çanakkale’de  okudu.
Afyon Lisesini bitirdi.
1974   Gazi Eğitim Enstitüsü Resim Bölümü.
Bir süre hukuk fakültesinde okudum.
1987     D.E.Ü. Buca Eğitim Fakültesi Resim Bölümünde lisans.
1990     D.E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde resim Eğitimi Anabilim Dalı’nda “ Yaratıcılık ve Eğitim” konulu tezi ile yüksek lisans yaptı.
1993     D.E.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Resim Anasanat  Dalı’nda “ Sanatsal Yaratıcılıkta Soyutlama ve Günümüz Sanatındaki Yeri” konulu tezi ve sanatsal çalışmaları ile Sanatta Yeterlik (Doktora) programını bitirdi.
Değişik eğitim kurumlarında resim öğretmeni ve öğretim görevlisi olarak çalıştıktan sonra;
1995     D.E.Ü.  Resim –İş Eğitimi Anabilim Dalı’nda  göreve başladı.
2002   Doçent, 2008’de Profesör oldu.
Bugüne dek  43  kişisel sergi açtı.  Yurt içi ve dışında çok sayıda sergiye katıldı. Altı ödül aldı. Resimleri resmi ve özel koleksiyonlarda,  İzmir Resim Heykel Müzesi, Gazi Üniversitesi Müzesi, AÜ Çağdaş Sanatlar Müzesi, Bosna Hersek Prijador Müzesi, Bükreş Baskı Müzesi, Türkmenistan Milli Müzesi’ndeş  Bakü, Yunus Emre Enstitüsü’nde ve Ege Üniversitesi Kitap ve Kağıt müzelerinde  bulunmaktadır.
DEÜ. Buca Eğitim Fakültesi Uluslararası Görsel Sanatlar Buluşmaları’nı (2005 ve 2007) yönetti ve bildirilerini yazdı.
Ege Üniversitesi Ege Art etkinliklerinde (2005- 2015) danışman ve seçici kurul  üyesi ve sanatçı olarak çalıştı.
Alanı ile ilgili katıldığı çok sayıda bilimsel ve sanatsal etkinlikte, sanatçı ve konuşmacı olarak yer aldı.
Sanatçı Uluslararası  Plastik Sanatlar Derneği  ve Birleşmiş  Ressamlar ve  Heykeltıraşlar Derneği  ve Dil Derneği üyesidir.
Resim çalışmalarıyla birlikte yürüttüğü edebiyat çalışmalarını öykü ve şiir alanlarında sürdürdü. Bunları, Yeni Gün Gazetesi,  Yeni Adımlar, Somut, Türkiye Yazıları, Dönemeç Kasaba Sanat, Dilizi, Ünlem, Kurşun Kalem, Kıyı Dili vb. bir çok debiyat dergisinde yayınladı. 1975  Sabahattin Ali  ile 1979 Başkent  Belediyesi  Öykü  Yarışmalarında  başarılı oldu.  İlk şiir kitabı “Gün Dökülmesi” nde , 2000 sonrasında yazdığı şiirlerden bir seçkiyi Afrodisyas yayınlarında yayımladı.
Sanat kuramları ve eleştiri alanındaki yazılarını sanat dergilerinde yayınlamayı sürdürmektedir. Yayınlanmış yedi kitabı bulunmaktadır.
Elazığ Fırat Üniversitesi, İzmir Dokuz Eylül Üniversitesi, İstanbul Aydın Üniversitesi’nde  görev yaptı.
Sanatçı, İzmir ve Ayvalık’taki atölyelerinde çalışmalarını sürdürüyor.
Biography
1951 He was born in Niğde (Cappadocia).
He studied, primary and secondary school in İnegöl and teacher school (high school) in Çanakkale. He Completed Afyon High School.
1974 He graduated from Gazi -Education Enstitute of Art Education Department.
I studied in law school for a while.
1987 He finished the studies for a bachelor’s degree in The Art Department of Buca Education Faculty- D.E.Ü.
1990 He stdudied in D.E.Ü. Social Sciences Institute of Art Education Program, MA Degree with art work and the thesis “Creativity and Education”.
1993 He finished Ph.d. Degree with the thesis of subject is ” The Abstraction in Artistic Creativity and Its Place in Contemporary Art” in D.E.Ü., The Ênstitute of Social Sciences of Art Department. Before he began to work at D.E.Ü. The Art Department of Buca Education Faculty in 1995, he worked at some schools as an art teacher.
2002 Asociation Profesor.
2008 Profesor
2013 He retired,
He had been opened 43 solo exhibitions. Exhibition, and Group Exhibition in Turkey and The other countries. He had been won six awards at some art competitions, Artist is member of The Society of International Plastic Art .
Hes works  in  the collection of official and  individual: Turkey  Ministry of Culture, Painting and Sculptur  of museum İzmir, Museum  University Gazi,  Cotemporary  Art Museum  of Anadolu University,  Art Museum  of Prijador  in Bosnia and Herzegovina, Museum Art Print Romania, National Art Museum Türkmenistan.  Ege University Book and Paper Museum.
He has been written articles and poems in the area of literature near by art works and has been continued to be published some articles at criticism and art theory. He has three books that published.
2005 “Buca Education Faculty 1st International Visual Arts Meeting” prepared by him as a crator.
2007 “Buca Education Faculty 2. International Visual Arts Meeting” prepared by him as a crator.
1995-2013 He worked  in The Art Department of Buca Education Faculty -D.E.Ü.
2013-2014 He worked  in the Art Faculty of İstanbul Aydın University.
2014 He still works in his own studio, Ayvalık- İzmir
 

C+ Nomad




 
        ‘’C+’’ oluşumu 2018 yılında Güney Koreli sanatçı Kyurak Choi öncülüğünde farklı kültürlerdeki, farklı sanat disiplinlerini bir araya getirerek, Kore seramik sanatına ve uluslararası çağdaş sanata katkıda bulunabilmeyi hedefleyen bir sanat kolektifidir. Seramik, resim, heykel, video ve cam sanatçıları ile birlikte günümüze kadar Japonya, Tayland, Çin, Litvanya, Amerika, Danimarka, Türkiye ve Ukrayna gibi ülkelerden birçok sanatçıyla birlikte kültürlerin iletişimine olanak sağlamıştır.
       Dördüncüsü düzenlenen disiplinler arası karma sergi 2021 yılında ‘’C+ Nomad’’ olarak Türk ve Güney Koreli sanatçıların eserleri 24 Kasım tarihinde İzmir Galeri A’da izleyicilerle buluşacaktır.


TÜM SANATSEVERLER DAVETLİDİR.

MASALI KİM DOKUR?





MASALI KİM DOKUR?: Masalın Giysisi, Giysinin Masalı – Sergi, Masal Anlatımı
 
Biz masalcılar, “masalın ipi”nden bahsederiz. Masalın ipi, sözcükleri birbirine bağlayarak herkesi içine alan bir doku, bir giysi oluşturur.
 
Bazen bütün hayatımı, bölük pörçük parçaları birleştiren onlara anlam katan bir ipe dizilmiş olarak hayal ederim. Sanki bir teyel ipi, ben de dünyayı dikip birleştirerek hayal ederken arkamda hikayeler bırakan bir iğne gibiyim. İpliğim bazen başkalarının  dikişini de keser; bir ip, dolana dolana bütün dünyayı yeni hikayelerde birleştirir, sanki yaşamak dikiş dikmektir, dikiş dikmek bir hikaye anlatmaktır.
 
“Asıl mucize, eğiren her kadının önündeki biçimsiz kitleden ortaya bir ip çıkarmasıdır, böylece dünyayı birleştiren malzeme oluşur, balık ağı da, gecelik de ondan yapılır.” Dokuyan ya da anlatan kadın, biçimsizlikten biçim, parçalardan süreklilik, bölük pörçük olaylardan hikaye ve anlam doğurur. Yani anlatıcı da eğiren ve dokuyan biridir ve hikaye, yaşamlarımız arasında dolanarak bizi hem birbirimize hem de geçmemiz gereken yollar gibi görünen amaç ve anlama bağlar. İmgelerle dokunan hayal gücümüz herşeyi giydirir.
 
Çocukluğumdan beri giysilerle uğraşmayı, dikişle bir şeyleri birbirine bağlamayı, renk renk dokumayı, giyinmeyi giydirmeyi sevmişimdir. Şimdi büyüdükçe ve dokumanın, birleştirmenin, giydirmenin farklı anlamlarıyla karşılaştıkça, tüm dünyaya kocaman renk renk bir barış giysisi dokuyasım var. Çok yakışırdı değil mi, masallar da bunu anlatıyor zaten; farklılıkları, değişik renklilikleri bir arada tutacak bir iyilik ipliğini, bir hoşgörü giysisini…
 
Masallarda buluşmak üzere..
 
 
BİYOGRAFİ: Günnur Başar
 
Uzm. Dr. Günnur Başar; 1980de Bornova Anadolu Lisesinden 1987’de Ege Tıp fakültesinden mezun oldu.
1992’de Aile Hekimliği İhtisasını tamamlayıp Almanya’nın Köln şehrinde Genetik alanında doktora yaptı. Türkiye’de ve yurtdışında çeşitli hastanelerde doktor olarak çalıştı. İlaç sanayiinde araştırmacı ve yönetici olarak çalıştı.
Psikodrama, sanat terapisi, aile dizimi terapisi (sistemik fenomenolojik yaklaşım) eğitimleri aldı. Yaklaşık 10 yıl yurt dışında alternatif tıp ve enerji tedavileri konusunda çeşitli eğitimler aldı. Kanser hastalarıyla gönüllü çalışmalar yürüttü. Makale ve yazıları çeşitli dergilerde yayınlandı. 2007 yılında halen başkanlığını yürüttüğü “Homeopati Derneği”ni kurdu, homeopati alanında Sağlık Bakanlığında çeşitli komisyonlarda görev aldı.
2008-2013 Kültür Üniversitesi Psikoloji Bölümünde “Sanat Terapisi” dersleri verdi. Seramik ve El Dokuması eserlerini sunduğu Çeşitli sergiler açtı, masal performanslarına katıldı. Şu anda akademik kökenli bir “şifacı” olarak çalışıyor, gönüllü terapi destek grupları yürütüyor, 2017de, alternatif tedavi yaklaşımını anlatttığı ‘Homeopati ile Bir Şifa Yolculuğu’ adlı bir kitabı ve hikayelerini topladığı “Dışımızdakiler, İçimizdekiler” adlı öykü kitabı bulunuyor. Yeni kitabı “Corona Günlüğü” de yolda..

başka bir dünya/ANOTHER WORLD ++





BAŞKA BİR DÜNYA
İnançlarımız varoluşumuzla beraber başladı, binlerce yılda şekillendi, kimi büyük değişimler geçirdi, kimi ilk günkü kıvılcımını saklamış uyuyor. Farklı kıtalarda farklı yaşamlar sürdük. Önce yok olduk, sonra küllerimizden doğduk ve yükseldik. Yaşamlar hikâyeye, hikâyeler mitlere, mitler efsanelere dönüştü.  Kendi dünyamızı kendimiz yaratırken bir yandan da varlıklara ruh atadık, ateşten toprağa, havadan suya her şeye anlamlar yükledik. Şimdi geçmiş inanışlarımızın ve onlara dair yarattığımız somut veya soyut tüm varlıkların gölgesinde geleceğimizin izlerini arıyoruz.
“Başka Bir Dünya” bu arayışın geldiği noktada, tarihin ve belleğin kadim dönemlerine dair hayali bir yolculuk yaparak semboller, inanışlar ve kültürlerin etkisinde yeni nesneler ve ütopik tasvirler sunma niyetindedir.
BİYOGRAFİ
 
Efe Türkel
 1978 doğumlu sanatçı-tasarımcı, akademisyen. Lisans eğitimini Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Seramik Bölümü’nde tamamlamıştır. Ulusal ve uluslararası sanat-tasarım etkinliklerinde küratör, katılımcı, düzenleme kurulu üyesi olarak yer almış ve ulusal düzeyde üç ödül kazanmıştır. Beş kişisel sergisi bulunan Türkel’in eserleri Ukrayna, Güney Kore, Kıbrıs, Letonya, Bulgaristan, Arjantin, Mısır ve İtalya’da sergilenmiştir. Akademik kariyerini 2001 yılından itibaren Dokuz Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Seramik ve Cam Tasarımı Bölümü’nde öğretim üyesi olarak sürdüren Türkel, Güzel Sanatlar Enstitüsü ve Tıp Bilimleri Enstitüsü’nde de dersler vermiştir. Aynı zamanda Yaşar Üniversitesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Endüstriyel Tasarım Bölümü’nde ve Lisansüstü programlarında da dersler vermektedir.Seramik malzemenin hem sanat hem de tasarım alanında sunmuş olduğu imkânların ve multi-disipliner yapısının sanatçı-tasarımcı için hem düşünsel hem de pratik anlamda sonsuz bir çeşitlilik içerdiğini düşünmektedir. Bunun yanı sıra, onu hayatımızdaki her âna, sürece ve mekâna tanıklık-eşlik edebilecek, mistik, kendine has kodları olan bilgiler bütünü olarak görmektedir. Farklı disiplinlerde de eserler üreten Türkel’in çalışmalarındaki temalar, eski kutsal inanış veya dogmaların binlerce yıl süren yolculuğunda dönüştükleri durumlar ve bu durumların çağımız realitesinde bulduğu karşılıkların imgesel temsiline yöneliktir.

Mahal Aura

Kültür için Alan tarafından fonlanan, danışmanlığını Rahmi Öğdül’ün yaptığı ”Mahal Aura” projesi sergisi, 13 Ekim saat 18:00 de Galeri A’da açılıyor. 23 Ekim’de saat:19:30 da Aziz Vukolos Kilisesi’nde kapanış konseriyle sonlanacak olan projenin sergisi, 13-23 Ekim tarihleri arasında gezilebilir.
Varoluş anlamındaki ‘kevn’ sözcüğünden kökenlenen mekân, bir şeyin varlık haline geldiği, varlığını sürdürdüğü, üretirken kendisini de üretip dönüştürdüğü yer. John Berger’in belirttiği gibi, “bizden önemli sonuçları gizleyen artık zamandan çok mekândır.”
Mahal Aura projesi, zamanla mikro-kültürel hafıza mekanına dönüşmüş, yereldeki iki kültür alanını odağına alıyor. Yontulara, oyuncaklara, enstrüman yapımına ve resim üretimlerine ev sahipliği yapmış olan bolca alet edevat içeren İzmir’in Güzelyalı semtindeki merhum mimar Ahmet Bilgin ve Manisa’nın Kavaklıdere kasabasındaki marangoz Tokdil Musa Ersoy’a ait atölyeleri, görsel sanatçılara ve müzisyenlere üretim alanı olarak sunan proje; zamanla güçlenen mekânın aurasının, sanatsal üretim süreçlerine etkisine dikkat çekmek istiyor.
ENG
“Mahal Aura” Project, funded by Spaces of Culture and supervised by Rahmi Öğdül, opens its project exhibition at Gallery A at 18:00 on 13 October. The exhibition of the project, which will terminate with the closing concert at Saint Vuokolus Church at 19:30 on 23 October, can be visited between 13-23 October.
Originating from the word ‘kevn’, which means existence, space is the place where something comes into existence, maintains its existence, and produces and transforms itself while producing. As John Berger puts it, “it is now space rather than time that hides away important results from us”.
The Mahal Aura project focuses on two local cultural areas that have turned into micro-cultural memory spaces over time. The project presents the workshops of the late architect Ahmet Bilgin in the Güzelyalı district of İzmir and the carpenter Tokdil Musa Ersoy in the Kavaklıdere town of Manisa, both of which have a lot of tools and have hosted sculptures, toys, instrument making and painting productions, as production areas for visual artists and musicians. The project wants to draw attention to the effect of the space’s aura that gets stronger over time on the artistic production processes.

Duygu-İz




Duygu-İz
Süeda İkizoğlu, bir düşünce deneyimi gibi gerçekleşen yaratım sürecinde duygularıyla yüzleşmek için bize mecazen konuşan işlerini sunar. İçsel tanıklıklarından yola çıkarak kurduğu düşsel bir atmosfer içinde yeni kimlikler yaratır. Resimlerinde yer alan her bir sahne kişiliğin ve canlılığın izleriyle işaretlenmiş gibidir. Boşlukta yaratılan sahnede sözleri uçurmak, konuşturmak, idealize edilmiş olanla tamamlamaya çalışmak sürecin özetidir.
Kendi deyişiyle “Resim, duygu dünyasına dair izler barındıran duyumsal bir alandır. Duygular resme özgü bir düşünce deneyimi olan yaratım sürecinde resimsel formlara dönüşür. Yaşamın bizde bıraktığı izlerin formları olan ‘duygu-iz’ler, fırçanın tuvalde bıraktığı her darbede bizi gerçekliğimizle yeniden yüzleştirir.”
Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Dr. Öğrt. Üyesi Emel BAŞARIK AYTEKİN
 
BİYOGRAFİ: Süeda İkizoğlu
 
 1983 yılında, İstanbul’da doğdu. 2002’de İstanbul Avni Akyol Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Resim Bölümünden mezun oldu. 2002-2010 yılları arasında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Santlar Fakültesi Resim Bölümünde eğitim gördü. 2005’te Erasmus Öğrenci Değişim Programına katılarak Universidad Politecnica de Valencia Resim Bölümünde resim, heykel ve litografi dersleri aldı. 2012’de Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümüne girdi. 2013’te, hâlen çalışmakta olduğu Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümüne araştırma görevlisi olarak atandı ve aynı üniversitenin Resim Anasanat Dalı Programında yüksek lisans eğitimini tamamladı ve 2017’de Resim Anasanat Dalı Sanatta Yeterlik Programına başladı. Çeşitli ulusal ve uluslararası sergi, sempozyum gibi etkinliklerde eserleriyle yer aldı.
Ödüller:
2009 İpek Ahmet Merey Resim Yarışması, Başarı Ödülü
2009 Türk Kalp Vakfı Resim Yarışması, Mansiyon
2007 Türk Kalp Vakfı Resim Yarışması, Birincilik Ödülü